Sunday, 30 March 2014

:: Kemana Perginya MH370 ::


Assalamualaikum ..

Kemana perginya MH370  ..
Lautan Hindi ..
 lautan yang paling sunyi ..
kedalamannya hampir mncecah 8km ..
tiada kapal mahupun manusia yang melaluinya ..

PERSOALAN ..

PERTANYAAN ..
kenapa MH370 boleh sampai ke sana ??
kenapa MH370 boleh berpatah balik ??
sedangkan lautan hindi sangat lah jauh dari Beijing ..
 kenapa pilot boleh bawa MH370 sampai ke sana ??
sedangkan bukanlah laluan ke Beijing ..

hanya Allah yang mengetahui di sebalik perancanganNya ini ..
hanya Allah yang mampu memberi jawapan disebalik semua ini ..
sulitnya perancangan Mu Allah ..

 Ya Allah ..
terlalu banyak rahsia Mu ..
Ya Allah 
terlalu baik perancangan Mu ..
Ya Allah ..
 hanya Engkau Maha mengetahui segala cerita dan muslihat disebalik semua ini ..
Ya Allah ..
 kau tabahkan ahli keluarga mangsa ..
 Ya Allah ..
sesungguhnya Engkau yang melaksanakan semua ini ...
Andai ini semua benar benar terjadi ,
kau permudahkanlah pencarian sisa sisa serpihan pesawat ini ..
YA Allah ..
andai ini hanyalah salah faham ,
Kau kembalikanlah mereka pada kami ..
Ya Allah ..
sesungguhnya Engkau yang mampu memberikan keajaiban pada kami ..
tiada sesiapa yang maha berkuasa didunia ini melainkan Mu
 Ya ALLAH ..
Hanya Engkau yang mampu menunjukkn kebesaran Mu ya Allah ..
Ya Allahu Ya Rabbi ..


Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Monday, 24 March 2014

:: PM Statement On MH370 ::


Assalamualaikum ..

PM STATEMENT ON MH370 – 24/03/14
 
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370’s flight path.
 
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
 
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
 
We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.
 
Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.  


AL-FATIHAH ..


Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

:: 10 Makanan Yang Membakar Lemak ::


Assalamualaikum ...

Halloooo .. hye .. holaaaaa ..

Aku nak kongsi satu benda nie .. ✌
Benda nie kakak aku kongsikan dengan aku kat fb ..
MEmandangkan melihat adiknya yang terlebihhh sudah lemak nie ..
HAhaaha .. jadi au nak kongsikan kat pembaca blog aku pLak ..
** kalau ada yang sudi baca laa .. ** 👌

Kat sini ada 10 jenis makanan yang boleh membakar lemak ..
* In Sha Allah *

1. Oat .
Ia bukan sahaja mempunyai rasa yang hebat tetapi juga
mengurangkan rasa lapar anda. Oat mengandungi serat
yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol .
2. Telur .
Telur adalah sumber yang kaya dengan protein dan
rendah kalori. Telur membantu kita untuk membina otot
dan membangunkan kolesterol baik .
3. Epal .
Epal diperkaya dengan antioksidan yang kuat dan
makanan tambahan lain. Paling penting ia mengandungi
pektin yang membantu untuk mengurangkan sel-sel
lemak di dalam badan .
4. Green Cili .
cili hijau mengandungi Capsaicin yang membantu untuk
membangunkan sel-sel pertumbuhan badan dan
membakar kalori dalam masa cepat .
5. Bawang putih .
Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai ciri-
ciri anti -bakteria membantu kita untuk mengurangkan
lemak dan membuang kolesterol tidak baik .
6. Madu .
Madu adalah salah satu yang terbaik untuk membakar
lemak. Tambah madu dalam air suam dan minum setiap
hari pada awal pagi .
7. Teh Hijau .
Teh Hijau adalah salah satu yang paling berkesan yang
boleh membantu anda untuk mengurangkan berat badan.
Ia mengandungi Antioksidan yang membantu dan
menstabilkan berat badan kita .Amik 2 cawan setiap hari
teh hijau ini untuk hasil yang lebih baik .
8. Rumput Gandum (WHEAT GRASS) .
Ia meningkatkan metabolisme dan membantu untuk
mengurangkan lemak .
9. Tomato .
Tomato membantu kita untuk membakar lemak dalam
masa cepat. Ia juga membantu kita untuk menjauhkan
diri dari kanser. Jadi Ambil tomato dalam diet anda
secara berkala .
10. Coklat Gelap .
Coklat gelap mengandungi Flavonoid, ciri-ciri anti -
radang yang membantu untuk
mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Ia
merangsang pertumbuhan serotonin
dalam darah dan juga membakar lemak .

OK .. bye ! 👍

Credit : si comel


Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Friday, 21 March 2014

:: Warna Bintang Dapat Menentukan Jarak Dari Bumi ::


Assalamualaikum  ..

ANDA TAHU X ?
JENG JENG JENGGG .. ✌✌✌

Bintang terdapat dalam pelbagai warna ..
Masa kecik kecik dulu aku ingat bintang nie warna kuning jeee ..
Rupanya banyak kalerrrrrrr ..
Bukan satu warnaaaaa jeeee tauuuu .. hohoo ..

Warna juga dapat membuka rahsia alam semesta di sebabkan
panjang gelombangnya ..
Contohnya , cahaya biru pada bintang ..
Cahaya biru memiliki panjang gelombang yang relatif singkat ..
Cahaya merah pada bintang pula memiliki gelombang relatif yang paling besar ..

Oleh itu , cahaya yang kita lihat dari bintang bintang berwarna merah adalah lebih jauh dari bumi berbanding bintang yang berwarna biru ..

Hal ini juga membuktikan bahawa bend panas yang mengeluarkan cahaya biru adalah lebih panas berbanding cahaya merah ..


AUTA :: Oleh sebab itu jugak , manusia yang minat warna biru lebih panas baran berbanding manusia yang minat warna merah .. hahahahha ..
**Jangan marah peminat warna biru .. ✌✌✌✌ **



Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

:: Minum Pada Waktu Yang Disarankan ::


Assalamualaikum ..

Air memang penting untuk tubuh badan manusia ..
Bukan setakat manusia , bahkan untuk semua benda hidup ..

Minum air pada waktu yang disarankanamatlah penting ..

Hal ini dapat membantu kita mendapat kesan yang baik
apabila mengikut panduan berikut .. :

🌟  Minum 2 gelas air setelah bangun tidur ..
Kerana ia dapat membantu mengaktifkan organ dalaman ..

🌟  Minum 1 gelas air , 30 minit selepas makan ..
Ia boleh membantu penghadaman ..
**Sape sape yang sembelit ataupun susah nak berak tuu ,
boleh laaa amalkan .. ✌ **

🌟  Minum 1 gelas air sebelum mandi ..
Dapat menurunkan tekanan darah ..
**Boleh turunkan sikap baran nie .. "turunkan" ke ? Hahaha **

🌟  Minum 1 gelas air sebelum tidur ..
Mampu membantu mengelakkan serangan angin ahmar
dan serangan jantung ..


Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Tuesday, 18 March 2014

:: Blur .. Noob .. Grrr ::

Assalamualaikum ..

1st time update post blog guna app. Bloger kat android tu ..
Macam x brapa best jer .. huhu ..
Macam terbatas jerrr ..
Ishh .. macam macam macam lah ..

Nie pun masih blur blur blur nak guna ..
Grrrrr ...





Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Monday, 17 March 2014

:: 4 Lilin ::

Assalamualaikum ..

Ada 4 lilin yang menyala ,
Sedikit demi sedikit habis meleleh ..
Suasana begitu sunyi sehingga terdengarlah percakapan mereka ..
Yang pertama berkata:
"Aku adalah Damai.”
“Namun manusia tak mampu menjagaku ,
 maka lebih baik aku mematikan diriku saja!”
 Demikianlah sedikit demi sedikit sang lilin padam ..
Yang kedua berkata:
“Aku adalah Iman.”
“Sayang aku tak berguna lagi.”
“Manusia tak mau mengenalku ,
untuk itulah tak ada gunanya aku tetap menyala.”
Begitu selesai bicara , tiupan angin memadamkannya ..
Dengan sedih giliran Lilin ketiga bicara:
 “Aku adalah Cinta.”
 “Tak mampu lagi aku untuk tetap menyala.”
 “Manusia tidak lagi memandang dan mengganggapku berguna.”
 “Mereka saling membenci , bahkan membenci mereka yang mencintainya ,
membenci keluarganya.”
Tanpa menunggu waktu lama , maka matilah Lilin ketiga ..


|
|
|
|
|
|

Seorang anak saat itu masuk ke dalam kamar ,
dan melihat ketiga Lilin telah padam ..

Karena takut akan kegelapan itu ,
dia berkata: “Ekh apa yang terjadi ??
Kalian harus tetap menyala , Aku takut akan kegelapan !”
Lalu ia mengangis tersedu-sedu ..
Lalu dengan terharu Lilin keempat berkata:
Jangan takut ....
Janganlah menangis ......
Selama aku masih ada dan menyala ,
kita tetap dapat selalu menyalakan ketiga Lilin lainnya ..
“Akulah HARAPAN.”
Dengan mata bersinar , sang anak mengambil Lilin Harapan ,
lalu menyalakan kembali ketiga Lilin lainnya ..
Apa yang tidak pernah mati hanyalah HARAPAN yang ada dalam hati kita ..
Dalam situasi apapun , yang mampu menghidupkan kembali

IMAN

DAMAI

Dan

CINTA

Adalah dengan HARAPAN nya !! ..



COPY

Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Sunday, 16 March 2014

:: Pray For MH370 ::


Assalamualaikum ..

Dah lebih seminggu kan kes kehilangan MH370 .
Maseh jugak x dapat di kesan ..
Walaupun kami bukan saudara dekat mangsa MH370 ,
tapi kami juga merasai kehilangan tanpa jejaknya ..
Sama-samalah kita terus berdoa agar mereka semua selamat ..
In Sha Allah ..

Apa yang terjadi di atas muka bumi ini semua atas kehendakNya ..
kita sebagai manusia hanya mampu merancang ..
Dia lah yang menentukannya ..

Kita berusaha sedaya yang mampu ..
Jika YA di kehendakiNya YA lah ..
tidak ada seorangpun yang bisa menegahnya ..

"KUN FA YA KUN" ..



Terima kasih sebab sudi baca !! ツ