Thursday, 28 February 2013

Persiapan untuk hari tua

Assalamualaikum . .
Tajuk macam ape tah , haha . .
pagi tadi aku tweet² dengan NENEKFee nie . . :p
cakap pasal ape ntah then terkeluarlah macam nie . . **tengok bawah**











Bila fikir balik . . betul gak kan . . kita muda² nie , harus lah makan
benda² yang serupa dengan collagen nie . .
persiapan untuk hari tua laa katakan . . haha !!
nanti kalau umur dah lanjut pun , still gak nampak muda . .
jadi NENEK muda laa nanti . . Awwwummm , haxhaxhax . .

** Apa tah yang aku merepek pepagi nie . . 
hey ! yang buat duckface tu , tepi² . . xyah nak nyebok kat sini .  **


Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Wednesday, 27 February 2013

kerinduan memancar . .

Assalamualaikum . .
kala sang alam mulai terlelap , hening tiada terucap suatu kata . .
hanya dapat memandang jauh keatas sana , 

membuat membuat rindu ini smakin merona . . 
kutermangu dalam kesunyian  tenggelam dalam kebisuan . .


hanya hembusan angin malam yang berikan ketenangan ,
ketika parasmu jelas tergambar di pelupuk mata . .

hatiku berbisik “AKU RINDU DIA". .
akankah dia tau aku merindukannya  . . . 

tak bisa lagi kutahan jatuh air mata ini . .
mengiring kerinduan yang tak tertahan lagi . .

AKU RINDU DIA , AKU SAYANG DIA


Ingin menangis , memahami diri saat ini . .
Entah  . . .
semangat itu hilang di suatu tempat . . 
dan kini ku rasa malas mencarinya . .
saat ku rasa ini semakin pudar .
ada air menyiram tubuhku hingga basah . .
aku berharap , aku akan sedar . . dan 
mengerti betapa agungnya cintamu itu . .



Jika hati masih boleh menerima . . kenapa perlu menolak . .
Jika hati masih sayang . . kenapa perlu marah . .

Jika hati masih cinta . . kenapa perlu benci . .
Jika hati masih satu . . kenapa perlu dua . .



Ku harap rasa ini tetap abadi di hari esok . .
di hari nanti , di hari-hari yang akan kita lalui . .
aku ingin kau tetap seprti ini .
tetaplah yakin di saat ragu mengusik jiwa . .
tetaplah jujur meskipun kau tau hatiku kan hancur . .
dan tetaplah menjadi kamu yang apa adanya . .
kerana aku cinta kamu dengan kekurangan dan kelebihanmu . .





Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Tuesday, 26 February 2013

Kisah " tempe " . .


Adat orang berniaga, pasti ada rugi, pasti juga ada untungnya. Namun jika rugi, bukan alasan untuk kita mengeluh kepada Allah, akan tetapi sentiasalah berdoa agar kita sentiasa diperbanyakkan rezeki dari Allah. Kisah yang berkisarkan tentang penjual tempe ini, wajahnya sedih kerana tempe yang dibuat langsung tidak menjadi, dan tidak laku ketika dijual di pasar. Memang secara logiknya, memang tiada siapa yang akan membeli tempe yang belum siap dimasak bukan. Jom ikuti bagaimana pengakhiran kisah ini dan semoga kisah ini dapat memupuk perasaan sentiasa bersyukur atas ketentuan yang Allah dan tentukan untuk kita.

Ada sebuah kampung di pedalaman Tanah Jawa. Di situ ada seorang perempuan tua yang sangat kuat beribadat. Pekerjaannya ialah membuat tempe dan menjualnya di pasar setiap hari. Ia merupakan satu-satunya sumber pendapatannya untuk menyara hidup. Tempe yang dijualnya merupakan tempe yang dibuatnya sendiri.

Pada suatu pagi, seperti biasa, ketika beliau sedang bersiap-siap untuk pergi menjual tempenya, tiba tiba dia tersedar yang tempenya yang diperbuat daripada kacang soya hari itu masih belum menjadi, separuh jadi. Kebiasaannya tempe beliau telah masak sebelum bertolak. Diperiksanya beberapa bungkusan yang lain. Ternyatalah memang kesemuanya belum masak lagi.

Perempuan tua itu berasa amat sedih sebab tempe yang masih belum menjadi pastinya tidak akan laku dan tiadalah rezekinya pada hari itu.Dalam suasana hatinya yang sedih, dia yang memang kuat beribadah teringat akan firman Tuhan yang menyatakan bahawa Tuhan dapat melakukan perkara-perkara ajaib, bahawa bagi Tuhan tiada yang mustahil.

Lalu diapun mengangkat kedua tangannya sambil berdoa , “Tuhan , aku memohon kepadaMu agar kacang soya ini menjadi tempe. Amin“

Begitulah doa ringkas yang dipanjatkan dengan sepenuh hatinya. Dia sangat yakin bahawa Tuhan pasti mengabulkan doanya. Dengan tenang perempuan tua itu menekan-nekan bungkusan bakal tempe dengan hujung jarinya dan dia pun membuka sikit bungkusan itu untuk menyaksikan keajaiban kacang soya itu menjadi tempe. Namun, dia termenung seketika sebab kacang tu masih tetap kacang soya.

Namun dia tidak putus asa, sebaliknya berfikir mungkin doanya kurang jelas didengar oleh Tuhan. Maka dia pun mengangkat kedua tangannya semula dan berdoa lagi. “Tuhan, aku tahu bahawa tiada yang mustahil bagiMu. Bantulah aku supaya hari ini aku dapat menjual tempe kerana inilah mata pencarianku. Aku mohon agar jadikanlah kacang soyaku ini kepada tempe, Amin”.

Dengan penuh harapan dan debaran dia pun sekali lagi membuka sedikit bungkusan tu. Apakah yang terjadi? Dia termangu dan hairan apabila tempenya masih tetap begitu!! Sementara itu hari pun semakin meninggi sudah tentu pasar sudah mula didatangi ramai orang. Dia tetap tidak kecewa atas doanya yang belum terkabul.

Walaubagaimanapun kerana keyakinannya yg sangat tinggi dia bercadang untuk tetap pergi ke pasar membawa barang jualannya itu. Perempuan tua itu pun berserah pada Tuhan dan meneruskan pemergian ke pasar sambil berdoa dengan harapan apabila sampai di pasar kesemua tempenya akan masak. Dia berfikir mungkin keajaiban Tuhan akan terjadi semasa perjalanannya ke pasar.

Sebelum keluar dari rumah, dia sempat mengangkat kedua tangannya untuk berdoa. “Tuhan, aku percaya, Engkau akan mengabulkan doaku. Sementara aku berjalan menuju ke pasar, Engkau kurniakanlah keajaiban ini buatku, jadikanlah tempe ini. Amin”. Lalu dia pun berangkat. Di sepanjang perjalanan dia tetap tidak lupa membaca doa di dalam hatinya.

Sesampai sahaja di pasar, segera dia meletakkan barang-barangnya. Hatinya betul-betul yakin yang tempenya sekarang mesti sudah menjadi. Dengan hati yg berdebar-debar dia punmembuka bakulnya dan menekan-nekan dengan jarinya setiap bungkusan tempe yang ada.Perlahan-lahan dia membuka sedikit daun pembungkusnya dan melihat isinya. Apa yang terjadi? Tempenya masih belum menjadi!! Dia pun kaget seketika lalu menarik nafas dalam-dalam.

Dalam hatinya sudah mula merasa sedikit kecewa dan putus asa kepada Tuhan kerana doanya tidak dikabulkan. Dia berasakan Tuhan tidak adil.Tuhan tidak kasihan padanya, inilah satu-satunya punca rezekinya, hasil jualan tempe. Dia akhirnya cuma duduk sahaja tanpa mempamerkan barang jualannya sebab dia berasakan bahawa tiada orang yang akan membeli tempe yang baru separuh menjadi.

Sementara itu hari pun semakin petang dan pasar sudah mulai sepi, para pembeli sudah mula kurang.Dia meninjau-ninjau kawan-kawan sesama penjual tempe, tempe mereka sudah hampir habis. Dia tertunduk lesu seperti tidak sanggup menghadapi kenyataan bahawa hari ini tiada hasil jualan yang boleh dibawa pulang. Namun jauh di sudut hatinya masih menaruh harapan terakhir kepada Tuhan, pasti Tuhan akan menolongnya.

Walaupun dia tahu bahawa pada hari itu dia tidak akan dapat pendapatan langsung, namun dia tetap berdoa buat kali terakhir, “Tuhan, berikanlah penyelesaian terbaik terhadap tempeku yang belum menjadi ini.”

Tiba-tiba dia dikejutkan dengan teguran seorang wanita. “Maaf ya, saya ingin bertanya, Makcik ada tak menjual tempe yang belum menjadi? Dari tadi saya sudah pusing keliling pasar ini untuk mencarinya tapi masih belum berjumpa lagi.”

Dia termenung dan terpinga-pinga seketika. Hatinya terkejut sebab sejak berpuluh tahun menjual tempe, tidak pernah seorang pun pelanggannya mencari tempe yang belum menjadi. Sebelum dia menjawab sapaan wanita di depannya itu, cepat-cepat dia berdoa di dalam hatinya” Tuhan, saat ini aku tidak mahu tempe ini menjadi lagi. Biarlah tempe ini seperti semula, Amin”.

Sebelum dia menjawab pertanyaan wanita itu, dia membuka sedikit daun penutup tempenya. Alangkah seronoknya dia, ternyata memang benar tempenya masih belum menjadi! Dia pun rasa gembira dalam hatinya dan bersyukur pada Tuhan. Wanita itu pun memborong habis kesemua tempenya yang belum menjadi itu.

Sebelum wanita tu pergi, dia sempat bertanya wanita itu, “Mengapa hendak membeli tempe yang belum jadi?” Wanita itu menerangkan bahawa anaknya yang kini berada di England teringin makan tempe dari desa. Memandangkan tempe itu akan dikirimkan ke England, si ibu tadi kenalah membeli tempe yang belum jadi lagi supaya apabila sampai di England nanti akan menjadi tempe yang sempurna. Kalau dikirimkan tempe yang sudah menjadi, nanti di sana tempe itu sudah tidak elok lagi dan rasanya pun kurang sedap.

Perempuan tua itu pun kehairanan dan berfikir rupa-rupanya doanya sudah pun dimakbulkan oleh Tuhan…

Kita sering memaksakan kehendak kita kepada Allah s.w.t sewaktu berdoa, padahal sebenarnya Allah s.w.t lebih mengetahui apa yang kita perlukan dan apa yang terbaik untuk diri kita.

Sentiasalah berdoa dalam menjalani kehidupan seharian kita sebagai hambaNya yang lemah. Jangan sekali-kali berputus asa terhadap apa yang dipinta. Percayalah bahawa Allah s.w.t akan mengabulkan doa kita sesuai dengan rancanganNya yang mungkin di luar jangkaan kita.



sumber :  Felina Nadea ed Fattah

Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Saturday, 23 February 2013

NT | Mini GA Topup RM30

Assalamualaikum . .

NT | Mini GA Topup RM30
1. Buat entry tajuk NT | Mini GA Topup RM30*sertakan banner di atas

2. KLIK SINI , SINI , SINI , dan SINI 

3. Sertakan syarat GA dalam entry anda

4. Tag 3 orang rakan dan pastikan mereka tahu

* awak 
* you 
* kamu 

5. Tinggal link di ruang komen

6. Pemenang akan dinilai berdasarkan Random.org

7. Tarikh tutup : 25 Februari 2013


Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Thursday, 21 February 2013

Mini Giveaway by FD

mini GA by FD
Meh laa join GA by FD nie .
Nak join , klik BANNER kat atas tu .  
Tarikh tutup: 6 March 2013

new frenz : sini n here

Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Wednesday, 20 February 2013

Sot pepetang hari ^^

Assalamualaikum . .

Kehidupan di ofiz memang memboringkan . .
Apa yang patut kitorang buat kat ofiz ??? Erk ??
hahah . nak tau apa yang kitorang buat . . . .  .

|
|
|
|
|
|
|
|
|

MELOMPAT-LOMPAT seperti anak-anak kecil . . haha !!

Peserta pertama --->

beliau telah melompat setinggi 12.7 kaki . . 
Ya ya . . sangat hebat . . hoho ^^

 Peserta kedua --->

Ini lagi hebat !! melebihi 3.1 kaki dari peserta pertama !!
hahaha . hebat-hebat . .

Peserta terakhir --->

 me !!! ^^
Lebih tinggi woooo . .
waima aku lebih pendek dari mereka , 
tapi aku bisa mencapai silinggggg . . hahaha !!
** FAKE FAKE FAKE **
haha . . abaikan plisss . .
INI SEMUA POYO . . hahaha !! ^^

Apa lah yang aku merepek pepetang nie . .
x makan ubat lagi kot . . hoho . .

Ehh-ehh-ehh , x yah buat mulut muncung itik pliss . .


click here



Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Pertunangan FIZZ FAIRUS mampu bertahan hanya seminggu?


KUALA LUMPUR – Pertunangan Fizz Fairuz hanya bertahan seminggu apabila pelakon itu memutuskan ikatan dengan tunangnya Ahad lalu, selepas mengetahui wanita berkenaan rupa-rupanya sudah bersuami.
“Saya benar-benar tertipu dan tidak menyangka tunang saya itu isteri orang,” kata Fizz, 34, semalam.
Pertunangan Fizz secara diam-diam dengan seorang wanita berusia 26 tahun di Kuantan, Pahang pada 10 Februari lalu, mengejutkan banyak pihak kerana sebelum ini dia hangat bercinta dengan pelakon, Almy Nadia, 27, sejak tujuh tahun lalu.
“Saya tidak menyangka perkara sebegini berlaku dan kehidupan saya seolah-olah ‘diatur’ oleh dia (bekas tunangnya) sejak kami berkenalan setahun lalu,” katanya yang menyifatkan kemungkinan dia terkena buatan orang.
Fizz berkata, empat hari selepas bertunang iaitu pada Khamis lalu, baru dia tahu tunangannya itu isteri kedua seorang usahawan berusia 40-an dan mereka bernikah di selatan Thailand beberapa tahun lalu.
“Empat hari selepas bertunang iaitu pada Khamis lalu, baru saya tahu tunang saya itu isteri kedua kepada seorang usahawan yang berusia 40 tahun. Sebelum ini mereka telah bernikah di Thailand.
“Khamis lalu, saya menerima kiriman SMS dari adik bekas tunang yang menceritakan status sebenar. Malah, saya juga sudah berjumpa dengan suami wanita itu, Sabtu lalu. Lelaki itu telah mengesahkan kepada saya yang tunang saya itu adalah isteri keduanya dan perbincangan kami berdua diadakan secara baik,” jelasnya.
Dalam pada itu, pelakon drama Nur Kasih tersebut sudah memaklumkan kepada keluarga bekas tunangnya dengan menyuarakan hasrat untuk memutuskan tali pertunangan yang bertahan hanya seminggu saja.
“Cukuplah, saya tidak mahu ada apa-apa lagi hubungan dengan dia. Saya mengenali wanita itu di satu lokasi penggambaran di ibu kota kira-kira setahun lalu. Sejak itu hubungan kami semakin rapat dan ia turut diketahui Almy Nadia.
“Namun, sepanjang mengenalinya saya tidak tahu menahu tentang latar belakang keluarganya. Sedar-sedar saya sudah pun bertunang dengan dia. Saya hanya mengenali keluarganya ketika majlis itu berlangsung.
“Saya sedar tindakan bertunang secara tergesa-gesa itu sudah tentu menyakitkan hati Almy. Kepada semua, saya minta maaf terutama sekali Almy Nadia. Saya tertipu dan sakit sekarang. Inilah ujian terbesar sepanjang bergelar anak seni,” ujarnya.
Menambah penjelasan, Fizz berasa pelik kerana sepanjang berkenalan dengan Almy selama tujuh tahun agak sukar untuk mengikat tali pertunangan tetapi tidak dengan wanita tersebut.
“Sehari sebelum bertunang, saya seperti ditunjukkan petanda musibah apabila tangan saya melecur terkena air panas. Malah, dalam perjalanan ke Kuatan, kenderaan saya turut rosak.
“Sebelum ke rumah wanita itu, saya memaklumkan kepada rakan-rakan tidak mahu bertunang kerana tidak sedap hati. Namun, apakan daya ia sudah pun berlaku.
“Selepas diuji sebegitu, saya tidak lalu makan dan tidur. Saya mohon maaf kepada media kerana tidak menjawab panggilan sebelum ini disebabkan fikiran serabut,” jelasnya panjang lebar.
Sementara itu, Fizz memberitahu Almy pernah menyuruhnya berubat secara alternatif selepas menyaksikan keadaannya tidak terurus sejak berkenalan dengan wanita tersebut.
sumber : news



Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Segmen Santai Blogger Bersama PenBiruMummy.blogspot

Assalamualaikum . .
Nak join segmen dari blog mummy plak . . :)
Segmen Santai Blogger
Saya suka segmen ini dan patut menang kerana 
segmen nie santai ** dah nama dia segmen santai kan , memanglah santai ** 
hihi , senang jee nak join .
and the most important , x payah nak kluar modal pun kalau kite join . .
sebaliknya kalau kita menang , kita dapat hadiah plak . . ** kalau menang k. ** 
InsyaAllah kalau ada rezeki . . hihi .
Hadiah dia pon awesomeeeee . . ^^
 ** ishh , memang x rugi lah kalau join waima pon x menang **

Hadiah-hadiah :

mesti jiwa korang gEdEBakDungDunk nak JOIN kan . . 
hehehehe . .
Klik laa banner segmen kat atas tu , k . .

Teman-teman :
Awak cOmeL ◕‿◕

Ok , Done !! Bubbyee . .



Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Tuesday, 19 February 2013

Miss u , DIR


At the moment I have little thing to say , 
but this little means a lot , 
because everything I feel now means nothing else that I am missing u . . 
I miss u so much that hurts . . 
I wish I could be with u , to feel your breath close to mine ,
 see the sunshine through your eyes, 
to feel the heat of your hand in my hand . .
I miss your voice . . 
like in my dreams I imagine holding your hands with the intertwined fingers ,
 kissing u passionately . . 
I am longing for your skin and your sweet way of looking at me . .
I hope my anguish won’t last too long and we can meet each other . . 
yes , very soon in our world , 
where just u and I live . .
I can’t wait anymore . .
I miss u !!!


Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Love u


Sorry that this story took so long , 
I did not have a lot of inspiration lately and I couldn't find interesting , 
sweet and kind things to write since I've written already many , 
many things here on my blog but this is something new I've been working on , 
I tried to make it something that will speak to you when you read it and 
I hope it will show that how good something may be ,
 It can always be better than it looks and time will tell it to 
you if the impression you have of someone will stay the 
same all the time or gets better or worse . .

Have a good time reading and I hope you will remember better times . .
''You will remember it all you life when you meet a person that fits you so , 
so well that you want to tell him everything 
and want to share everything with him ,
 that life seems nothing but a party and that it doesn't 
matter where he is , where he is from ,
 if he is rich or poor or is cute or not, you know you 
want to be there so bad that it physically 
hurts that you aren't there , it is called ''a true love'' . ."

A person that has a listening ear for you and where
 you can spill all your problems without being judged for them , 
where that person tries to be the best for you and make 
you happy every single way he can , 
even tough he isn't perfect he tries to be perfect for 
you just to make you happy and feel good . .

When this person makes you happy you start to feel warm inside , 
your heart starts to glow and give you wonderful
 feelings inside and you know you want more, 
you started to get addicted to this person but it is 
commonly known as ''being in love'' and it is true , 
when you're in love you don't want anything else than be 
with the person you're in love with all the time 
and try to make this person as happy as this person makes you happy . .

Every moment I was with you it was like a dream , 
the way we could talk the talk ,
 how the connection between us was so strong from the beginning , 
that every night we smiled together when we imagined everything we wanted to , 
that we loved each other already from the beginning 
and that you made me feel the way no one has ever 
done before and I can still feel you inside my heart , 
I hear your voice in my head telling me everything
 will be alright while it isn't, but just to hear it makes me feel better , 
my heart still plays our story when I feel sad ,
 just like it did when I wasn't here and in the moments I wanted to give up ,
 your voice made me continue my way . .

''Our story hasn't ended yet , 
our story is always writing something new when the ends starts to come near , 
so just believe me when I say that there will always be a little bit 
of me with you all your life'' even tough there are moments 
we will be lonely and alone in a room , 
inside we will never be alone again , 
no matter what life brings us , my heart will never forget 
our story and I love you always . .

So believe me when I say that I love you . .

What the future will bring to you is happiness , 
I know it and won't stand in your way for you to
find it because I wish you all the happiness in the 
world even tough it means that I can't give it to you , 
but my heart will never forget you and our story , so whatever happens . .



Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

1st Short Giveaway by Nana

Assalamualaikum . .

** Klik BANNER untuk join !! **

Tarikh Tamat:
Berlangsung selama  8 hari  kalau penyertaan memuasakan. / 14 hari



Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Segmen : Ucapan Selamat Hari Lahir buat 'Si Gule' pada 19 Mac

Assalamualaikum . .
Hari nie aku nak join segmen dari blog Ejulz . .
** Orang negeri kamek aieee . . Awww . . hihi **
Selamat Hari Lahir "Si Gule"
Selamat hari lahir 'Si Gula' . . 

Semoga dikurniakan iman yang sempurna ,
akhlak yang terpuji , 
pekerti yang mulia ,
umur yang panjang lagi bermanafaat ,
rezeki yang halal ,
ilmu yang berguna ,
jodoh yang membahagiakan ,
hidup yang dirahmati di dunia dan akhirat . :)
** Chewahhh . . . hihi **
"Wishing u a day soft as silk . . .white as milk . . sweet as honey&full of money . . .may all ur dreams come true . . .HAPPY BIRTHDAY TO U . ."
OK . bYE . .  ◕‿◕
**Nak join , klik banner kat atas tu :)
 Segmen tamat pada 19/3/2013 

Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

Gadis Melayu Bangga Hilang Dara !!


Mengaibkan apabila semakin ramai remaja perempuan beragama Islam 
di negara ini kehilangan dara pada usia muda. 
Lebih membimbangkan, segelintir mereka berbangga 
dengan status itu dan beranggapan remaja yang masih 
dara sebagai kelompok ketinggalan zaman. 
Didapati, ada remaja yang kini berusia 15 tahun 
memberitahu kali pertama mereka melakukan hubungan seks ketika berusia 10 tahun.
Ada juga yang mengaku seawal usia lapan tahun, 
mereka mula merokok, minum arak dan mengambil dadah jenis syabu.

MIRA, 15, dari Johor

“PERTAMA kali saya melakukan hubungan seks ketika di tahun 5. 
Pasangan saya ialah teman lelaki saya ketika itu. 
Masa itu saya tak tahu apa-apa tetapi ia berlaku sekali saja. 
Masuk tingkatan satu, saya lakukan sekali lagi bersama teman lelaki juga.
Sejak itu, seminggu dua atau tiga kali saya buat. 
Ketika tingkatan tiga, saya mula bertukar pasangan. 
Pernah saya buat dengan dua lelaki sekali gus.
Apabila sudah kerap, saya jadi ketagih. 
Jika dulu teman lelaki tolong puaskan tetapi bila dia tiada, 
saya cari orang lain, termasuk juga yang baru sehari kenal.
Rumah dan hotel antara tempat saya memuaskan nafsu dan seingat saya,
 pernah 20 lelaki menjadi pasangan saya pada satu masa. 
Bila ketagih, saya cari lelaki yang ada masa lapang. Jika tidak, 
saya ke bandar bersama rakan, cari lelaki yang boleh jadi mangsa.
Malah, saya buat jadual untuk aktiviti ini.
 Pagi ke sekolah dan petang saya lakukan aktiviti merosakkan ini. 
Sabtu dan Ahad saya khaskan untuk teman lelaki, 
manakala Selasa dan Rabu untuk lelaki lain. 
Khamis dan Jumaat pula dengan rakan dan ada juga dengan lelaki lain.
Cuma Isnin saya berehat di rumah kerana tidak mahu aktiviti saya diketahui keluarga. 
Kebanyakan pasangan saya berusia 20 tahun ke atas dan bekerja. 
Jika saya lakukan hubungan seks bersama rakan sekolah, 
pasti kegiatan saya mudah terbongkar.
Di kalangan kira-kira 20 kawan perempuan saya, 
saya percaya 17 sudah tiada dara. Ini satu kebanggaan buat kami.
Siapa yang masih ada dara akan kami kutuk dan pulaukan.
 Ada juga sebelum ini masih dara tetapi selepas dipengaruhi,
 mereka terjebak dan turut menggadaikan tubuh.
Bagi yang enggan lakukan seks, 
kami pulaukan dan hasut mereka melakukan seks dengan mana-mana lelaki. 
Saya berani kata situasi ini seperti satu trend di kalangan kami, 
malah sesiapa yang berkawan dengan mat rempit dipandang hebat.
Sikap cabar-mencabar ini menyebabkan ramai remaja rosak akhlak, 
tidak kira lelaki atau perempuan. 
Remaja lelaki juga ramai yang tiada teruna kerana mudah dapat ‘awek’ seperti saya.
Saya kini ketagih, malah sehari pernah buat sampai lima kali bersama lima lelaki berasingan. 
Kali terakhir sebelum PMR pada Oktober lalu dan 
kini saya masih cuba bertahan. 
Semuanya berpunca daripada pergaulan bebas saya bersama rakan.”

NANI, 16, dari Kuala Lumpur

“SAYA mula mengenali seks tahun lalu apabila menjadi mangsa 
kerakusan teman lelaki ketika saya tinggal bersamanya selama tiga hari selepas keluar rumah. 
Sejak itu, saya mula ketagih seks.
Apabila ketagih datang, saya melakukan onani untuk memuaskan diri sendiri, 
sama ada di tandas sekolah atau rumah. 
Ada ketika saya tak mampu tahan sehingga menawarkan diri kepada lelaki, 
tetapi bukan rakan sekolah.
Sekurang-kurangnya, sekali sehari saya melakukan seks. 
Ada lelaki yang saya kenal dua ke tiga minggu, terus saya ajak lakukan seks.
Malah pernah saya pelawa seorang lelaki bangsa lain yang saya baru kenal beberapa minit. 
Sukar untuk memuaskan ketagihan saya. 
Malah saya pernah melakukan seks bersama lima lelaki,
 namun masih tidak puas.
Apabila ketagih, saya hubungi mana-mana lelaki yang 
saya kenal dan ajak mereka lakukan seks. 
Biasanya rumah atau hotel murah menjadi lokasi pilihan
 saya untuk melampias nafsu. 
Pernah juga saya lakukan seks di tepi tasik pada waktu tengah hari 
kerana tidak mampu tahan gelora nafsu.
Saya cuba bertahan daripada melakukan perbuatan terkutuk ini, 
namun tidak mampu. 
Perkara ini masih berterusan dan kali terakhir saya melakukannya dua minggu lalu.”

ANIS, 15, dari Negeri Sembilan

“SAYA mula terbabit dengan rokok, arak dan dadah sejak darjah dua. 
Semuanya kerana pengaruh mat rempit. 
Melalui mereka juga, saya mula kenal syabu. 
Selain itu, saya kerap keluar bandar ikut mereka dan mengikuti perlumbaan haram. 
Selepas menang, kami minum arak beramai-ramai dan bila mabuk,
 kami melakukan seks.
Siang saya sekolah seperti biasa dan petang saya keluar. 
Saya pernah bekerja di kedai makan dengan gaji RM60 sehari. 
Duit ini saya beli syabu yang dibekalkan teman lelaki dan apabila 
sudah kena, saya tidak tidur dua ke tiga hari.
Pernah saya tidak tidur lebih sebulan angkara syabu. 
Dalam tempoh itu saya bekerja di kedai makan ini dari petang sampai jam 3 atau 4 pagi setiap hari. 
Dapat duit, saya ‘enjoy’ dan ‘make up’ (mencantikkan) motosikal.
Ramai rakan sebaya saya boleh dikatakan tiada dara. 
Bagi kami, dara tidak penting lagi, yang penting seronok dan gembira. 
Sesiapa yang ada dara akan diperlekehkan.”

SARAH, 15, dari Selangor

“TIADA istilah ‘suci’ atau masih dara di kalangan saya dan rakan. 
Malah, kami mengutuk rakan yang tiada teman lelaki dan masih dara. 
Apa salahnya kalau saya dan rakan mahu berseronok 
dan melakukan hubungan seks ketika masih muda?
Di sekolah sekitar Klang, saya sering melakukan
 hubungan seks bersama rakan lelaki, 
terutama di kalangan pelajar tingkatan empat dan lima. 
Pada mulanya saya tidak berani, tapi perasaan itu hilang semata-mata tidak mahu dikutuk rakan.
Saya anak sulung daripada empat adik beradik. 
Saya tidak suka dipanggil budak perawan di kalangan rakan.
Ketika di tingkatan dua, saya berkenalan dengan seorang pelajar lelaki tingkatan empat. 
Bersamanya, saya mula berjinak-jinak dengan seks. 
Saya kerap melihat video klip lucah dalam telefon bimbit rakan.
Kali pertama saya dan teman lelaki lakukan hubungan seks di sebuah stor di sekolah. 
Akibat ketagihan, kami kerap lakukan hingga di luar sekolah,
 sama ada di rumah atau hotel murah.
 Dalam pada itu, saya juga mula berasa bangga dan 
rakan pula tidak lagi boleh memperkecilkan saya.
Namun tanpa disedari, saya tersilap langkah terlanjur 
dengan teman lelaki. Selepas setahun berkenalan,
 saya disahkan mengandung. Kini saya bergelar ibu. 
Tidak sangka jadi begini, daripada seronok bertukar menjadi mimpi ngeri buat saya.”

NIZA, 16, dari Pahang

“SEBAGAI bukti cinta kepada kekasih, 
saya serahkan kesucian (dara) saya kepadanya. 
Kami menjalin hubungan sejak dua tahun lalu ketika 
di tingkatan dua dan kerap melakukan hubungan seks jika berpeluang bersama.
Kami terlanjur ketika baru saling mengenali selama dua hari. 
Ketika itu dia berusia 19 tahun dan bekerja. 
Mulanya memang saya takut melakukannya, 
tapi dia mendesak dan menyatakan dia sayangkan saya.
Akhirnya saya tewas dengan pujukan dan sanggup menyerahkan tubuh. 
Sejak itu saya mula seronok ketika bersamanya.
Apabila tamat waktu sekolah, dia datang ambil saya.
 Ketika itu, jika ada ruang dan peluang, kami melakukan hubungan seks, 
tidak kira di mana. 
Pernah kami lakukannya di kawasan ladang dan semak 
di kawasan kampung saya (perkampungan Felda sekitar Kuantan, Pahang).
Selepas lama bersama, saya disahkan mengandung pertengahan tahun ini. 
Saya tidak menyesal menyerahkan tubuh kepadanya, 
walaupun sekarang kami sudah lama tidak berhubung.”

credit : kak-Limakku

Terima kasih sebab sudi baca !! ツ