Wednesday, 22 June 2011

kawan kawan kawan

apa pendapat anda mengenai kawan makan kawan??
macamana pula kisahnya dengan kawan batu api??sbg contoh..si basikal ni seorang yang baik kalau depan kawan2 dia..si kereta n si lori ni kawan yang boleh dikatakan kawan baik la...best frenz lar..
tak pernah gaduh sampai masam muka...juz utk suka2...ade lar..
tapi,bila mereka mula berkawan dgn si basikal,masing2 saling tidak bertegur sapa..jarang...
si basikal bgtu kereta yg lori burukkan kereta kat belakang..bila dengan lori pula,dia cakap kereta yg burukkan lori...
sampailah 1 hari,si lori ambik keputusan berhadapan dgn kereta dan tanya sebab sebenar kenapa kereta 
cakap macam 2 padahal mereka berkawan baik..si kereta pula jadi hairan dan masing2 buntu...
last2 diorang tau yg perselisihan faham antara mereka ni terjadi sebab basikal...

tapi mereka taknak panjangkn cerita dan gaduh2..s0,mereka diamkan saja..
patut ke si kereta dan lori kawan lagi dengan basikal??

:: hmm ,, lau aku d'tmpt kjadian , aku xkan nk b'kwn dgn si basikal tu lagi..tu makne nye talam due muke .. omputeh cakap , tray 2 face ,, hahaha !! ::


Kawan baik
Bukannya senang mencari kawan yang baik Bukan senang juga menjadi kawan yang baik Kawan yang baik tak akan mengumpat di belakang kawan baiknya Kawan yang baik tak akan cemburu dengan kejayaan kawan baiknya Sebaliknya kawan yg baiklah yg plg banyak membantu utk mencapai kejayaan Kawan yang baik tak akan mempengaruhi kawan baiknya utk buat pekara buruk atau sia-sia Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya utk buat kebaikan Kawan yang baik adalah org yang di cari bila susah atau senang Kawan yang baik tempat meluah perasaan yang tidak dapat diluahkan kepada kawan biasa Kawan yang baik tak akan memaksa kawan baiknya utk sentiasa berada disisinya Kawan yang baik tak akan melarang larang kawan baiknya utk berkawan baik dengan org lain Kawan yang baik tak akan cemburu jika kawan baiknya ramai kawan baik kerana kawan yang baik tahu apa yang baik untuk kawan baiknya.Kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya Kawan yang baik tahu cita-cita kawan baiknya lalu memberi semangat dan dorongan Kawan yang baik jika mengetahui kebodohan kawan baiknya lalu memberi pengetahuan Kawan yang baik jika mengetahui kealpaan kawan baiknya lalu memberi peringatan dan petunjuk Kawan yang baik sentiasa berada saat kawan baiknya bahagia dan tetap bersama bila berduka.. Dan jika kita hendak mendapat kawan yang baik, kita terlebih dahulu menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita..

pesanan penaja : ..boh nak palat ngan kawan k ,, haha ..

Terima kasih sebab sudi baca !! ツ

0 000 »» Budak Chomell: